Hardcore RPG: Demon's Souls (PS3)

Wednesday 23 December 2009, 00:49:00 | games

Demon's Souls. De reviews van dit spel doen m'n nekharen overeind staan.

Aan de ene kant lijkt het onbegonnen werk, en 1 bak frustratie. Aan de andere kant klinkt het waanzinnig spannend en uitdagend. Vroeger had ik zeker het geduld om diversie moeilijke spelletjes te blijven proberen totdat je eindelijk bij de eindbaas was. Je moest wel, want voor een hoop games op de C-64 bestond het concept "save game" nog helemaal niet. Ja, later kreeg je eerst de "levelcodes" die je kon invoeren om de eerdere levels over te slaan, en pas later kon je soms echt savegames maken (maar dat was pas bij spelletjes die op diskette kwamen). Maar volgens mij kon je bijvoorbeeld bij The Last Ninja helemaal geen save game maken. Je moest het dus in 1 stuk door uitspelen. Als je dood ging moest je het huidige level opnieuw spelen.

Maar ik denk dat Demon's Souls erger is. Haardkoor RPG. Dood? Vette pech, alles kwijt en opnieuw beginnen. Lees dit eens: Let me tell you about Demon's Souls.

"That’s right, when you fail in this game, it gets harder. Why? Because fuck you is why." :-P

[[image: demons-soul-ss-11.jpg from www.psu.com]]

Erg moeilijk dus, maar ik verwacht inderdaad dat de speler een enorme voldoening ervaart als je een level uitspeelt. En een enorm interessante multiplayer implementatie (schimmen, bloedvlekken met hints, helpen of juist tegenwerken...)

Het spel is (nog) niet verkrijgbaar in Europa. Het is recentelijk uitgekomen in Amerika. Dimension plus heeft 'm wel maar hij kost 60 euro. Ik twijfel. Eerst maar eens Dragon Age uitspelen... dat is tenminste lekker makkelijk.... *ramt op quicksave*

PS The Escapist review van Demon's Souls :-P